Homeopatie

Ce este homeopatia?

Homeopatia este o ramură a medicinei alternative care se bazează pe principiul "ceea ce te îmbolnăvește te va și vindeca" - Similia similibus curantur. În homeopatie fiecare medicament este definit precum un individ, cu diferite particularități, la fel cum fiecare pacient este de asemenea privit ca un individ integral. Homeopatia poate fi folosită în scop curativ sau adjuvant, în tratamentul unor afecțiuni (ori de la început ori introdusă pe parcurs).

Beneficiile homeopatiei

În homeopatie vorbim în primul rând despre o abordare holistică. Adică, medicul va căuta și analiza toate simptomele pacientului, atât cele fizice cât și cele mental-emoționale. Cu alte cuvinte, pacientul este consultat în totalitate. Cu excepțiile de rigoare, pacientul nu mai trebuie să consulte mai mulți specialiști pentru că medicul homeopat îi analizează în întregime suferința. Consultul medicului homeopat elimină situația nedorită în care pacientul ar putea primi mai multe rețete de la mai mulți medici și implicit un număr prea mare de medicamente, unele cu acțiuni antagonice. Prescripția de la medicul homeopat este strict individualizată și țintește de la ameliorarea până la vindecarea suferinței actuale, ținând cont de individ ca și tot unitar, și, ca scop final eliminarea tuturor simptomelor sau efectelor negative care rezultă din dezechilibrul de bază al acestuia (fiecare individ are un medicamenet care îl caracterizează și care, administrat corect, poate restaura echilibrul pierdut prin boală). Medicamentele homeopate nu produc reacții adverse și nu există riscul declanșării unor alergii postmedicamentoase. Nu în ultumul rând, toleranța acestora este excelentă, putând fi administrate fără probleme chiar și de către gravide și sugari.

Rolurile homeopatiei

Homeopatia poate fi folosită ca tratament principal / unic (de exemplu la răceală, dacă starea de sănătate nu impune un tratament mai complex, care și acesta poate fi exclusiv homeopat sau combinat homeopat-alopat) sau complemantar (de exemplu în tratarea bolilor cronice care necesită tratament principal de specialitate precum hepatită, cancer, etc. În anumite situații, în cazul unor tratamente care par să nu dea rezultate, homeopatia poate să fie utilă în "deblocarea" organismului astfel încât tratamentul care inițial nu dădea rezultate să iși facă efectul. În acest caz are rol facilitator.

Tratament cu rol unic

Tratament cu rol complex

Tratament cu rol complementar

Tratament cu rol facilitator

Dr. Colin Teleianu

Consultul homeopat

Îți voi analiza cu atenție cazul tău particular pe baza simptomelor pe care le vei descrie în cadrul consultației de la cabinet. Este important să-ți înțelegi suferința și te voi ajuta să o descrii cât mai corect. Să luăm exemplul unei suferințe frecvente precum durerea. O voi analiza atât ca simptom local, dar voi căuta și legaturile pe care le are cu alte aspecte din viața ta.

Durerea are 5 caracteristici pe care le vom lămuri impreună de la bun început:
1. Localizarea precisă a durerii
2. Cănd și cum a apărut (brusc sau gradual)
3. Evoluția intensității pe parcursul unei zile (mai intensă dimineața, seara, etc.)
4. Factorii care o ameliorează sau o agravează (ex: mișcările bruște, o anumită postură, lumina puternică, etc.)
5. Caracterul durerii (junghi, usturime, înțepătură, etc.)
Dr. Colin Teleianu
Continuăm apoi inventarierea tuturor simptomelor, stabilim dacă există simptome concomitente (ex: tuse cu durere în umăr, etc), periodicitate (săptămânal, lunar, etc.), daca există preferințe pentru spre exemplu dulce sau sărat, cald sau rece, obiceiuri ale somnului sau ale actvităților zilnice și dacă există vreun factor declanșator (ex: frig, lumină puternică, emoții, etc.). Simptomele mental-emoționale sunt foarte importante pentru că ele pot însoți, agrava sau chiar declanșa simptomele locale. Șansele de vindecare sunt cu atât mai mari cu cât îmi vei descrie mai amănunțit problemele tale de sănătate, pentru că mă vor ajuta să-ți pun un diagnostic precis și să-ți prescriu cel mai potrivit tratament.

Precizez că după administrarea tratamentului homeopat, efectul se instalează în cîteva ore, până la zile sau chiar săptămâni, pentru că fiecare dintre noi suntem diferiți. La asta contribuie și vechimea simptomelor care te aduc la discuția cu mine. Orice modificare care apare după administrarea tratamentului homeopat reprezintă pentru mine un indiciu că tratamentul propus a produs un efect, chiar dacă acesta nu este exact cel dorit. Acest efect poate schimba într-o mai mică sau mai mare măsură tabloul de simptome și implicit tratamentul recomandat. Astfel, dacă voi constata că tabloul de simptome s-a modificat față de momentul în care am avut prima discuție, atunci îți voi înlocui medicamentul care a produs acest efect cu unul nou (special adaptat pentru tine), care ne va ajuta să progresăm spre echilibru.

La finalul consultului îți voi da o recomandare de bază ca să-ți amelioreze starea și după maxim 24 de ore vei primi și tratamentul țintit pentru însănătoșire.

Homeopatia nu este un panaceu pentru boli acute, fapt pentru care nu exclud tratamentele alopate, dacă situația / starea de sănătate curentă o impune.
Programează-te la o consultație